Sökmotorn Bing är den mindre konkurrenten till jätten Google. Även om Bing är liten samlas ändå här tusentals kunder varje dag. Att som e-handlare komplettera din annonsering med Bing Shopping kan vara en fördelaktig strategi.

Bing Shopping fungerar ungefär likadant som Google Shopping. En kund söker på en produkt. Om din produktfil är korrekt optimerad visas dina produkter högst i sökresultatet på Bing.

Bing Shopping är relativt nytt i Sverige och har ännu få annonsörer. Det gör att konkurrensen om klicken fortfarande är liten. Följaktligen innebär det att du kan erhålla billiga klick och därmed en högre avkastning på dina produktannonser.

Att komma igång med Bing Shopping är enkelt om din e-handel redan annonserar på Google Shopping. Bing har tagit fram verktyg som gör att du kommer igång snabbt.

Dock är det som alltid ett auktionsförfarande i realtid om de bästa kunderna. Alltjämt att fler e-handlare ansluter sig ökar konkurrensen. För att nå framgång är det en fördel om en erfaren partner kan hjälpa dig att bistå med kunskap och strategier.